Aquest anunci de les neveres "Bosch vitafresh" ens mostra primer de tot, l'escena d'un nen assegut a la taula de la cuina amb un plat d'espinacs a davant. Com que a ell no li agraden, decideix no menjar-se'ls. Però la mare, com que té una nevera nova que conserva els aliments en bon estat durant més temps, li guarda el plat allà dins per tal que se les mengi el següent dia. El nen posa mala cara perquè veu que el seu pla de negar-se a menjar els espinacs no ha funcionat. A continuació, observem que passen els dies i la mare li segueix posant el plat a taula i ell segueix negant-s'hi. Cap el quart dia veiem que fa l'intent de menjar-ne una mica, però ho deixa estar. Per demostrar que està molt enfadat perquè els espinacs es conserven en bon estat, mira la càmara amb ràbia i decideix donar una patada a la nevera i se'n va.
Respecte als aspectes formals cal destacar:
- El decorat és el mateix al llarg de l'anunci, és a dir, la cuina.
- El decorat no canvia però sí que es representa que els dies passen i això ho podem veure amb els canvis de roba tant del nen com de la mare. No ens ho diuen explícitament que han passat els dies, però aquest fet del canvi de roba és una bona manera per demostrar el pas del temps.
- L'enquadrament de les escenes de l'anunci no és el mateix tota l'estona. A les primeres, observem el nen a la seva altura (com si nosaltres també estiguéssim asseguts a taula) i molt a prop. Al quart dia, la càmera s'allunya una mica i ens enfoca la taula amb una mà que surt d'allà sota per indicar que el nen és allí. També ens enfoca la mare de forma sencera però surt desenfocada; això és per centrar l'atenció en el que està fent el nen. Al cinquè dia, l'enfocament és més lluny ja que el veiem des de la finestra. Al sisè dia torna a apopar-nos al nen i al setè, l'angle de visió canvia totalment i s'enfoca l'escena des del tros que vèiem abans de la cuina. Podem veure que el nen ara és a l'altre costat de la taula. Finalment, al vuitè dia, la càmera es torna a apropar al nen (pèro aquesta vegada està dret) i ens fa un picat mentre ell posa cara d'enfadat i ràbia fins que es torna a allunyar per enfocar-nos el moment de la patada a la nevera on també l'angle de visió és més elevat (no està a la altura del nen).
- No hi ha cap color que predomini. Més aviat destaquen els tons clars.
- La música és una cançoneta cantada per una nena i té un to alegre. És expressiva.
- El ritme de la música no és gaire ràpid i va en sintonia amb alguns moviments del nen.
Dels personatges es pot dir: la mare vol demostrar que si el nen és tossut, ellà encara ho pot ser més i és per això que cada dia li segueix posant el plat d'espinacs a taula. Ho seguirà fent fins que aconsegueixi el que vol, ja que ha d'educar el nen per tal que mengi de tot encara que no li agradi. L'actitud del nen varia una mica al llarg de l'anunci: primer es mostra tossut i després sembla que recapacita i intenta provar la verdura. Però no ho aconsegueix i segueix enfadat.
Els models que intenta transmetre l'anunci són: el de la mare ferma i el del nen impotent davant certes decisions dels adults.
El discurs verbal no és gaire ampli. L'únic que es diu és:
- mare:¡Pues te las comerás mañana!
- narrador: Nuevos frigoríficos Bosch con "vitafresh". Conservan los alimentos frescos el triple de tiempo.
Gràcies a la frase del narrador s'entén el perquè de les escenes.
L'eslògan diu: "Bosch" Innovación para tu vida. Amb això ens vol donar a entendre que si compres el producte, podràs millorar situacions que es donen a la teva vida, com per exemple fer que el teu fill mengi el que li has posat a taula.
He escollit aquest anunci perquè quan el fèien per la tele ja em cridava l'atenció. Crec que és una manera original i divertida de dir que les noves neveres conserven els aliments durant més temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario