Descripció:
El divendres dia quatre de desembre tocaven recitacions i debats.
La primera hora de classe la vam dedicar, com sempre, a les recitacions. I aquesta vegada ho van fer des de l’Alba Estragué fins la Mònica Gutiérrez.
Va haver-hi poemes, llegendes i rondalles.
A la segona hora va ser el torn dels debats i aquest dia, va ser el torn del meu grup. Vam debatre sobre l’escolarització obligatòria fins els divuit anys i el grup que estava en contra eren: l’Ariadna Garcia, la Irene Recio, la Norma Augusto, la Laura Sánchez i el David Cortès; i el grup que estàvem a favor érem: l’Eva Gómez, l’Elena Carmona, l’Elena Ruiz, l’Alba Estragué i jo.
Com a arguments a favor defensàvem el tema de la formació, ja que si s’amplien dos anys més, els alumnes sortiran més ben preparats i per tant, tindran més bon futur i també defensàvem que si en altres països s’ha dut a terme, per què no fer-ho aquí?
En canvi, com arguments en contra, ells deien que no sortirien ben preparats perquè hi ha molts estudiants que ja tenen clar que no volen estudiar i que per tant, l’únic que s’aconseguiria és que augmentés el fracàs escolar, que hi haguessin més baixes laborals per professors “cremats”...
També es va fer un altre debat i aquest va tractar sobre l’ús d’ordinadors a les aules. El grup que estaven a favor eren: l’Anna Llongueras, l’Eva Ladevesa, la Judit Carrique, la Maria Garcia i la Lorena Padilla. El grup en contra estava format per: Ethel Nogués, la Mar Gascó, l’Alba Casals, la Núria Maldonado i la Natàlia Carrique.
Les que estaven a favor defensaven que els ordinadors faran portar menys pes a les motxilles dels nens (ja que no s’utilitzaran tants llibres), que les noves tecnologies estan prenent molta força en la societat actual i que per tant, perquè no s’han d’implantar també a les aules?...
Les que estaven en contra deien que l’ús excessiu de l’ordinador provoca problemes de vista, poca atenció cap el professor ja que tot ho trobarien a Internet, i que com els alumnes estan tant acostumats a utilitzar l’ordinador per a un ús lúdic i no tan formal, que se’ls hauria d’ensenyar a fer-ne un ús correcte.
Aprofundiment:
Com a aprofundiment, explicaré com vam preparar el debat (feina feta fora de classe):
Primer de tot vam haver d’escollir qui aniria a favor i qui en contra. Com que tots estàvem en contra de la proposta d’allargar l’escolarització obligatòria fins el divuit, ho vam escollir a sorteig. Un cop ens havia tocar defensar-ho a favor, vam començar a buscar informació sobre el tema i a extreure’n els arguments que consideràvem més importants. També vam tornar a visualitzar el vídeo del debat de la xarxa vives entre la universitat de Barcelona i la Pompeu Fabra, per tal que ens ajudés.
Quan ja vam tenir tots els arguments vam redactar la nostra exposició inicial i vam parlar amb l’equip que anaven en contra per tal de posar en comú els arguments que havíem trobat i relacionar-los, per tal d’anar preparant les refutacions. Finalment, cada equip va elaborar les seves conclusions i vam assajar el debat unes quantes vegades perquè quedés perfecte. Cal dir que vam intentar tenir molt present el temps.
Reflexió:
Com a reflexió, cal dir que fer debats és una oportunitat per tal d’ajudar-te a dir la teva opinió sobre un tema. Serveix per cercar les idees més importants, sintetitzar, relacionar coneixements i també per perdre la por a parlar en públic.
En el cas del meu grup, no estàvem d’acord amb el tema, però a nosaltres ens tocava defensar-ho i això ens va suposar un esforç, però la gràcia era posar-se en el paper i creure’ns allò que estàvem dient i defensant.
El divendres dia quatre de desembre tocaven recitacions i debats.
La primera hora de classe la vam dedicar, com sempre, a les recitacions. I aquesta vegada ho van fer des de l’Alba Estragué fins la Mònica Gutiérrez.
Va haver-hi poemes, llegendes i rondalles.
A la segona hora va ser el torn dels debats i aquest dia, va ser el torn del meu grup. Vam debatre sobre l’escolarització obligatòria fins els divuit anys i el grup que estava en contra eren: l’Ariadna Garcia, la Irene Recio, la Norma Augusto, la Laura Sánchez i el David Cortès; i el grup que estàvem a favor érem: l’Eva Gómez, l’Elena Carmona, l’Elena Ruiz, l’Alba Estragué i jo.
Com a arguments a favor defensàvem el tema de la formació, ja que si s’amplien dos anys més, els alumnes sortiran més ben preparats i per tant, tindran més bon futur i també defensàvem que si en altres països s’ha dut a terme, per què no fer-ho aquí?
En canvi, com arguments en contra, ells deien que no sortirien ben preparats perquè hi ha molts estudiants que ja tenen clar que no volen estudiar i que per tant, l’únic que s’aconseguiria és que augmentés el fracàs escolar, que hi haguessin més baixes laborals per professors “cremats”...
També es va fer un altre debat i aquest va tractar sobre l’ús d’ordinadors a les aules. El grup que estaven a favor eren: l’Anna Llongueras, l’Eva Ladevesa, la Judit Carrique, la Maria Garcia i la Lorena Padilla. El grup en contra estava format per: Ethel Nogués, la Mar Gascó, l’Alba Casals, la Núria Maldonado i la Natàlia Carrique.
Les que estaven a favor defensaven que els ordinadors faran portar menys pes a les motxilles dels nens (ja que no s’utilitzaran tants llibres), que les noves tecnologies estan prenent molta força en la societat actual i que per tant, perquè no s’han d’implantar també a les aules?...
Les que estaven en contra deien que l’ús excessiu de l’ordinador provoca problemes de vista, poca atenció cap el professor ja que tot ho trobarien a Internet, i que com els alumnes estan tant acostumats a utilitzar l’ordinador per a un ús lúdic i no tan formal, que se’ls hauria d’ensenyar a fer-ne un ús correcte.
Aprofundiment:
Com a aprofundiment, explicaré com vam preparar el debat (feina feta fora de classe):
Primer de tot vam haver d’escollir qui aniria a favor i qui en contra. Com que tots estàvem en contra de la proposta d’allargar l’escolarització obligatòria fins el divuit, ho vam escollir a sorteig. Un cop ens havia tocar defensar-ho a favor, vam començar a buscar informació sobre el tema i a extreure’n els arguments que consideràvem més importants. També vam tornar a visualitzar el vídeo del debat de la xarxa vives entre la universitat de Barcelona i la Pompeu Fabra, per tal que ens ajudés.
Quan ja vam tenir tots els arguments vam redactar la nostra exposició inicial i vam parlar amb l’equip que anaven en contra per tal de posar en comú els arguments que havíem trobat i relacionar-los, per tal d’anar preparant les refutacions. Finalment, cada equip va elaborar les seves conclusions i vam assajar el debat unes quantes vegades perquè quedés perfecte. Cal dir que vam intentar tenir molt present el temps.
Reflexió:
Com a reflexió, cal dir que fer debats és una oportunitat per tal d’ajudar-te a dir la teva opinió sobre un tema. Serveix per cercar les idees més importants, sintetitzar, relacionar coneixements i també per perdre la por a parlar en públic.
En el cas del meu grup, no estàvem d’acord amb el tema, però a nosaltres ens tocava defensar-ho i això ens va suposar un esforç, però la gràcia era posar-se en el paper i creure’ns allò que estàvem dient i defensant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario