El dia 18 de desembre va ser l'última classe en gran grup de COED i vam aprofitar per acabar les recitacions i alguns altres exercicis que havien quedat pendents.
Primer de tot, l'Ariadna Garcia i la Norma Augusto va fer la seva exposició del territori ja que el dilluns 21 no ho podien fer. Va tractar sobre la dansa i la veritat és que em va agradar molt perquè ho van fer d'una manera molt dinàmica i ho van explicar de forma molt clara. Es van centrar en "la sardana" i el "ball de bastons" i fins i tot ens van representar com es ballava aquest últim. Van utilitzar un powerpoint i un vídeo i també cal dir que pel que fa a la gesticulació, al volum de la veu, a la expressió... que van estar molt bé.
A continuació vam acabar les recitacions que faltaven amb l'Adrià Miquel, el Sergio Ramírez, el David Cortès i el Macià Bagur. La veritat és que la del Macià Bagur em va agradar moltíssim perquè ho va fer molt bé i perquè ho fa fer en menorquí i clar, va ser sorprenent i original.
També faltava acabar l'explicació de l'exercici "Qui ets tu?" de la Blanca Vivet, l'Adrià Miquel i la Cristina Sansalvadó i van sortir allà davant i ens ho van presentar.
Finalment, per aquell dia tocava el debat que tractava sobre la religió a les escoles. El grup que estava a favor estava format per: el Toni Ruiz, el Rafa Moya, la Laura Navarro, l'Òscar Garcia, la Beatriz González i el Pau Nin. I l'equip que estava en contra estava format per: la Cristina Valera, el Sergio Ramírez, l'Adrià Miquel, l'Àngel Caloca i el Martí Villegas.
Els que estaven a favors defensaven que l'assignatura de religió afavoria el desenvolupament integral dels alumes i que ensenya a respectar la societat i les altres cultures. També, es preguntaven que si la religió està a tot arreu (esglésies, pintures...) per què no a les aules?
En canvi, els que estaven en contra creien que no s'ha d'incitar cap a un tipus de religió i que cadascú és lliure. També pensaven que si es treuen hores a la religió es donaran més hores a les matemàtiques, cosa que creuen que és més important. A part de tot això, feien la proposta de posar la religió com un crèdit variable o dins l'assignatura de socials.
Abans d'acabar, vam fer el qüestionari d'avaluació de l'assignatura i la Lluïsa ens va recitar un fragment del "Poema de Nadal" de Josep Maria de Segarra.
Reflexió:
En aquest últim apartat vull reflexionar sobre el debat d'aquest dia i sobre l'assignatura de COED en general, ja que va ser l'últim dia.
Començant pel debat crec que el tema va ser interessant però delicat, ja que penso que la religió és un tema amb el que cal tenir compte perquè pot generar conflictes. Malgrat això, crec que ho van saber enfocar bé i que les idees i arguments que van exposar van ser clars. Van fer també molts contraarguments i van posar alguns exemples. Ho van fer de forma amena i anaven fent preguntes a l'altre equip. Tot i així, cal dir que l'exposició inicial va ser força llarga i que per tant, les refutacions van ser curtes i penso que s'hagués hagut de donar més importància a aquest altre apartat.
Com a reflexió de l'assignatura, dir que la meva valoració és positiva ja que s'ha treballat molt i bé. S'ha donat molta importància al fet de parlar en públic (exercici de recitació, debat i exposició del territori) i això ha anat lligat amb la lectura del llibre "com parlar bé en públic", cosa que penso que ha estat adient per perdre aquesta por que tenim la majoria a enfrontar-nos a un gran públic. Per ser professors s'ha de saber parlar correctament en públic i és per això que agraeixo que a l'assignatura se'ns hagi fet fer aquests exercicis d'expressió oral.
Finalment, opino que la idea de fer debats és bona perquè ha servit per comentar i reflexionar sobre notícies relacionades amb el món de l'educació i també per saber donar la nostra opinió sobre un tema i respectar la dels altres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario