sábado, 5 de diciembre de 2009

Sessió 10: Aprenentatge i TIC

El dia 24 de novembre, a la classe de GiTIC vam fer quatre petits exercicis:
El primer consistia en fer un dictat amb el Word per tal que després un company ens assenyalés amb el marcador groc del programa les faltes d'ortografia que havíem fet i poder-les corregir.
El segon, consistia en un laboratori de química virtual, per tal que anéssim aprenent els diferents materials que s'hi troben. Aquesta activitat es deia "Utillatge químic". Aquí adjunto el link per si s'hi vol entrar a fer una ullada: http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3553
El tercer, va ser un joc molt divertit anomenat Cryon Physics (http://www.crayonphysics.com/) amb el qual es practicava la física i consistia en un boleta, la qual s'havia de fer arribar fins a una estrella per passar al següent nivell.
Finalment, la quarta activitat va ser un programa anomenat "winlogo" que consistia en donar ordres a l'ordinador per fer bellugar a una tortugueta de tal manera que anés creant formes geomètriques. Amb aquesta eina es practicaven les matemàtiques i la geometria.
Un cop vam haver realitzat aquestes quatre activitats, vam aprendre les metàfores de Crook sobre l'ús de l'ordinador per a l'aprenentatge. A continuació classificaré les activitats portades a terme a classe, amb les metàfores de Crook i ho justificaré:
  • L'activitat amb el word es relaciona amb la metàfora de l'ordinador com a eina, ja que nosaltres vam utilitzar l'ordinador per fer un dictat i després ens va servir per assenyalar les faltes i corregir-les. És a dir, ens va servir com a eina per treballar l'ortografia.
  • L'activitat de l'utillatge químic es relaciona amb la metàfora de l'ordinador com a tutor, ja que era ell qui ens ensenyava els diferents materials que et pots trobar en un laboratori químic i nosaltres apreniem el que ens deia.
  • L'activitat del "Cryon Physics" es relaciona amb la metàfora de l'ordinador com a simulador, ja que simula les lleis de la física perquè es veuen els objectes com cauen, com es mouen...
  • L'activitat del "Winlogo" es relaciona amb la metàfora de l'ordinador com a alumne, ja que tu ets qui li va donant les ordres a l'ordinador i ell les va seguint. És a dir, ell és com el teu alumne perquè va seguint el que tu li indiques.

També he buscat altres aplicacions que es puguin relacionar amb les metàfores de Crook, aquests són:

El power point, crec que es pot relacionar amb la metàfora de l'ordinador com a eina, ja que és un programa que et serveix per fer presentacions i a la vegada és un suport per a les exposicions orals. És una eina que el professor utilitza com a recolzament de les seves explicacions.

L'ordinador com a tutor podria estar relacionat amb la Viquipèdia, ja que nosaltres busquem informació allà i aprenem les característiques d'allò que cerquem mitjançant aquesta enciclopèdia online. També, l'ordinador pot actuar com a tutor, en aquelles pàgines web on s'explica com es fa un plat de cuina, o una manualitat...

Per a l'ordinador com a simulador he trobat una joc que simula un restaurant i els nens han de cuinar els plats que els clients els demanen. El link per accedir a aquest joc és: http://www.juegaspeque.com/Simulacion/restaurante.html

També he trobat un altre joc que es correspon a l'ordinador com a simulador i que representa un jardí on els nens han d'anar plantant diferents llavors i anar-les regant perquè creixin. El link d'aquest joc és: http://www.juegaspeque.com/Simulacion/Doras.htm

Aquests dos jocs són en anglès i pot ajudar els nens a anar aprenent l'idioma.

Per últim, sobre l'ordinador com a alumne, he trobat un programa semblant al Winlogo, que es diu Anilogo i que és un robot que va seguint les ordres que li indiques per crear formes geomètriques. http://www.genmagic.net/educa/mod/resource/view.php?id=12

No hay comentarios:

Publicar un comentario