lunes, 28 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi GiTIC


Quan a principi de curs se’ns va comunicar que tindríem un bloc personal on anar plasmant el que treballàvem a classe, em va sorprendre la idea perquè vaig veure clarament que les noves tecnologies estan pràcticament a tots els àmbits de la nostra vida i fins i tot a la universitat! Fins aquell moment jo utilitzava l’ordinador, però tampoc en excés i el fet de tenir un bloc personal, el qual anar mantenint setmanalment, em va donar la sensació que m’estaven “lligant” a utilitzar l’ordinador més sovint i d’una altra manera de com l’utilitzava anteriorment. La veritat és que jo no coneixia el món dels blocs i de la blogosfera; sabia que hi havia persones que tenien blocs personals però pensava que era una cosa minoritària. Però gràcies a la assignatura de GiTIC m’he adonat que és un món molt complex, ampli i variat i que ha estat profitós tenir un bloc personal. Dic que ha estat profitós perquè crec que ha estat una bona manera de plasmar la feina que s’ha anat fent fora de classe, tant pel que fa a l’assignatura de GiTIC, com a algunes altres. El bloc també ha estat una eina de reflexió per opinar i valorar aquelles activitats que hem anat realitzant i això ho trobo positiu perquè se’ns ha donat l’oportunitat d’expressar-nos.
Pel que fa a les meves intervencions dins l’assignatura de GiTIC, cal dir, que des del primer moment em vaig posar a treballar i sempre he complert els terminis d’entrega que se’ns demanaven dels exercicis; amb la qual cosa les meves entrades estan ben repartides entre els mesos de setembre, octubre, novembre i desembre.
He anat adjuntant imatges, sons i vídeos i també he estat atenta al tema de l’expressió i la correcció lingüística ja que considero que el bloc d’una persona dóna pistes sobre com és aquesta només per la manera d’expressar-se, d’organitzar-se... I també, com que el bloc és una finestra oberta al món (gràcies a Internet), més val tenir-lo bé.
Cal mencionar també que, a part dels exercicis obligatoris, he fet algunes intervencions voluntàries com per exemple: comentar notícies relacionades amb les TIC i explicar la creació de l’entrada a la Viquipèdia.. Sé que potser hagués hagut de fer-ne més, però amb la resta de treballs i feina a fer no he pogut.

Les dues intervencions que considero que han estat les més significatives són:

Anàlisi de l'anunci Bosch “vitafresh":
http://martajt.blogspot.com/2009/10/sessio-6-anunci.html

Tòpics relacionats amb els mitjans de comunicació:
http://martajt.blogspot.com/2009/10/sessio-6-topics-relacionats-amb-els.html


He escollit l’intervenció de l’anàlisi d’un anunci primer de tot perquè aquesta activitat em va agradar molt fer-la,. Dic que em va agradar perquè estem acostumats a veure els anuncis a la televisió però no hi posem gaire atenció i potser no ens fixem en el missatge que ens volen transmetre, en com estan fets, etc. I quan a GiTIC se’ns va fer analitzar-ne un, em vaig adonar de la quantitat de detalls que hi ha amagats i que se’ns passen de llarg. Va ser una activitat que a part d’agradar-me, va requerir molta concentració perquè m’havia de fixar en cada detall per tal de poder fer l’anàlisi el més complert possible i crec que ho vaig aconseguir.

També he escollit la intervenció dels tòpics relacionats amb els mitjans de comunicació perquè va ser una activitat que em va fer reflexionar en el sentit de trobar les paraules exactes per expressar el que pensava i també perquè em va cridar l’atenció el fet d’analitzar aquests tòpics que moltes vegades sentim dir o fins i tot diem nosaltres mateixos però mai ens hem parat a mirar quina part de veritat tenen i quines confusions provoquen. El fet d’analitzar-los va fer que reflexionés sobre aquest tema que mai m’havia plantejat. És per això que he escollit aquesta intervenció, perquè em va fer reflexionar.


Finalment dir que estic satisfeta amb la feina que he fet al bloc perquè li he dedicat bastant temps i espero que al següent semestre pugui seguir actualitzant-lo perquè veritablement, he vist que és una eina molt útil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario