sábado, 12 de diciembre de 2009

Diari de Seminari: 09-12-09

El dia 9 de desembre, a la classe de Seminari, vam acabar les tres exposicions que faltaven de les escoles visitades el dimarts de "la setmana extraordinària". Entre aquestes tres hi havia la meva, que vaig explicar l'escola Sadako, de la qual només en puc dir coses bones ja que em va agradar moltíssim. És una escola inclusiva, està oberta a tothom, les diferències no són cap obstacle per l'aprenentatge del nen, hi ha molt bona relació entre els mestres i els alumnes, treballen per projectes i racons i les classes són molt dinàmiques i es fa participar a tothom. El seu principal objectiu és treballar per la pau.
Quan es van acabar les exposicions, el Pau i l'Helena Vall van fer les lectures en veu alta.
Finalment, per aquell dia tocava portar els informes de les visites fetes el dijous de "la setmana extraordinària" i una fotografia representativa de la nostra concepció de l'escola.
Per explicar-les, ens vam posar per parelles per tal que l'un a l'altre ens expliquéssim la metodologia de l'escola i les seves característiques principals. Després canviàvem de parella i repetiem el mateix procediment i així fins a quatre vegades.
Però com que no s'havien pogut escoltar les explicacions de tots, vam anar posant en comú el que ens havíen dit els companys amb qui havíem parlat, per tal que tots poguéssim tenir una idea de totes les escoles visitades i vam anar anotant les característiques principals a la pissarra les quals a continuació plasmo:
  • Costa i LLobera: molta preparació, escola oberta, hi ha confiança i molt lligada a les TIC (molts ordinadors)
  • El Puig: dóna molta importància a la plàstica, no hi ha exàmens i es treballa el model constructivista, és una cooperativa de pares.
  • Sadako: és una escola molt creativa, amb molta decoració, hi ha molta confiança entre tots, treballa per projectes i racons i té bona relació amb les famílies dels alumnes.
  • Estel Guinardó: es valora la relació amb les famílies, els nens tenen autonomia, fan moltes reunions i té una AMPA molt activa.
  • Escola Pia de Moià: la lectura és molt important, té una biblioteca municipal i un hort i és religiosa.
  • Pompeu Fabra: es treballa moltíssim per projectes, molt decorada i ambientada i la relació amb les famílies també és molt important.
  • Virolai: escola molt oberta, ús de noves tecnologies, poca immigració, intercanvi de professors i alumnes, relació amb altres escoles i "agenda 21".
  • Arc Iris: destaca el projecte "Àfrica" on s'intercanvien coses amb aquest continent, escola molt oberta.
  • El Martinet: no tenen classes ni tampoc exàmens. Metodologia molt diferent.
  • CEIP Auró: els pares tenen un paper molt important, molta decoració i treball per projectes.
  • Dolors Monserdà-Santapau (escola que vaig visitar): es treballa el model cognitiu, es deixa als nens que experimentin per tal que assoleixin millor els coneixements, es dóna molta importància a l'anglès (des de P4 ja se'n fa) i molta relació amb altres esoles tant del país, com de l'estranger i també bona relació amb les famílies.

Un cop dites les característiques d'aquestes escoles, vam veure que la majoria d'elles donava molta importància a la plàstica i a la decoració dels passadissos i de la classe amb els treballs dels nens, que es valora molt la relació amb els pares i la família, que treballen per projectes i que el nen és el protagonista del seu aprenentatge.

Com a reflexió, dir que l'experiència de la visita a l'escola Dolors Monserdà-Santapau va ser molt positva ja que em va agradar com treballaven i com funcionaven. També crec que el fet de posar en comú les característiques principals de les escoles visitades et serveix per anar-te forjant una idea del tipus d'escoles que hi ha avui en dia i del tipus d'escola cap el qual ens voldrem dirigir en un futur.

No hay comentarios:

Publicar un comentario